Saturday, May 3, 2014

DUGAAN... (suatu ketika dahulu.. pengalaman hidup)

assalamualaikum...


Assalamualaikum..
nie luahan hati SC...
dh lame dh SC taip kisah nie... hampir 3 tahun rasenya
 cupe xpenah publish je...
pengalaman 1 ketika dulu... jd pengajaran dlm hidup...
lepas nie kne lebih brhati2 dlm pertuturan...

ini kisahnye...

hmmm wlupn n3 yg lepas aku kate nk smbung cite kisah seram aku spnjang kt U, tp rase2nye n3 2 trpksa di postpone dlu sbb aku tgh x stabil skrng nie...
mcm2 bnde yg jd ngn aku lately nie...
skrng nie aku sndr dh penat... penat nk trus mengharap pd ssuatu yg x pasti...
aku xtau keadaan nie akn brterusan smpai bila??

pd awalnya aku mmg menangis.. setiap hari aku menangis sbb trkenangkn ape yg dh jd...
smpai berhari2 x lalu makan...
dorg sume kawan aku... n bile hal nie jd, aku dh mcm hilang kawan2...
(tp masih ade yg trus sudi bersama aku... trima kasih korg... aku syg korg sgt2...)
aku tau aku brsalah... aku mintak maaf sgt2 pd mereka2 yg trlibat...
aku dh prgi jmpe pd dia n aku dh ceritakan ape yg aku tau n ape yg aku pernah buat satu ketika dulu...
skrng nie trpulang la pd dia nk buat apa2 keputusan...

tp wlu mcm mana pn, aku masih lg mengharap sesuatu yg positif dr dia dan kwn2 dia...
aku masih menganggap dia dan mereka sbgai seorang sahabat... insyaallah smpai bila2... wlupn pd 1 ketika nnt, aku dh trkeluar dr senarai kwn2 yg dia dan mereka pernah ada... sbb, aku masih igt jasa2 yg dia dan mereka pernah hulurkan pd aku sebelum2 nie...
aku sedar ape yg aku lakukn dulu mmg khilaf aku... tp aku xprnah brniat utk mengaibkn sspe... sumpah...
tujuan aku pd ketika itu hanya utk mmberi iktibar pd aku ngn yg lain... tp mungkin caranya tidak kena..

setiap manusia x lari dr mlakukan kesilapan...
n ini mngkin mrupakan kesilapan trbesar aku dlm brkwn...
wlupn aku sedih n trkilan ngn ape yg dh jd, tp aku kne tabah dlm menempuh ujian nie...
aku harap Allah terus memberi kekuatan kpd aku dlm menempuh hari2 yg mndatang...
mungkin nie balasan utk aku diatas dosa2 silam yg dah aku lakukan...
n ini juga merupakan pengajaran utk aku agr aku xlakuknnya lg dmasa akn dtg...
mengajar aku agr sentiasa beringat... serta menjaga mulut...
n yg plg pnting, aku harap, ada sdikit ruang keampunan utk aku dr Yg Maha Esa.. amin...

buat kwn2, (wlupn aku sndr xpsti aku nie masih brgelar kwn korg atau x..) aku tak harapkn agr korg menjd peguam bela utk aku... sbb aku tau korg mmg xkn sudi utk lakuknnya...
tp sekurang2nya jd la peguam cara utk kes ini....
agr prbicaraan bleh djlnkn di mahkamah itu...
aku tau andai kata mahkamah i2 dibuka, psti akn trjd ssuatu yg dluar dugaan, tp aku prlu tabah menghadapinya...

org yg brsalah itu berhak utk dibicarakan dan mengetahui kesalahan sebenar yg dia telah lakukan sebelum dia dijatuhkan hukuman... n jika dia benar2 telah didapati bersalah, dia juga berhak untuk membela dirinya...
ini adalah hak asasi seorg manusia wlupn dia merupakan seorg penjenayah...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Friendship tickers