Thursday, June 27, 2013

NOVEL CINTA BERSAIZ XXL.... & KISAH HIDUP SC SEBAGAI BUDAK XXL...

Assalamualaikum....

SC baru je abis bace 1 novel nie... baru beli bbrapa hari lpas...
tajuk novel nie, CINTA BERSAIZ XXL karya ALIESHA KIRANA..
first time tgk sinopsis novel nie kt internet, trus SC brkenan n usahakn utk beli... akhirnye dpt jgk... huhuhu

*
*

*
hurmmm tp kali nie SC bkn nk cite psl sinopsis novel, tp nk luahkn rasa hati psl diri SC yg mcm ade kne mngene ckit ngn novel nie... prsamaan SC ngn novel nie tntula sbb saiz XXL 2... SC nie pn saiz XXL jgk...
mungkin ade yg kate, ehh SC nie xmalu ke nk cite ngn 1 dunia psl saiz bdn sndr.. tp nk xnk, SC kne trima knyataan la wlupn pahit...

hmmm brbalik ngn kisah novel td, masa baca buku nie mlm smlm, muka surat prtama je dh buat SC rase sedih n sayu... sbbnye, ape yg watak prmpuan dlm nvel nie (Adeeba) rase, same ngn ape yg SC rasa slama nie...

petikan novel 1,
"gemuk, gendut, debab, anak gajah, badak, tong drum, doraemon, guni beras dan mcm2 lg gelaran yg aku trima sepanjang memiliki saiz badan ini, dan selalu juga aku dikaitkan dengan artis berbadan besar.......... sebenarnya aku sudah lali dengan semua ejekan ini, namun adakalanya hatiku terasa bagai di siat2 apabila mendengar bermacan macam gelaran yang keluar dari mulut manusia yg bergelar hamba Allah yang tidak tahu erti menghormati ciptaan penciptaNya sendiri"

SC jgk dh pernah rasa diberi plbagai gelaran... ade yg pnggl doraemon, embam, gemok, n ade jgk yg buat isyarat besarkn badan bile ckp ngn SC.. blm lg yg ajuk gaya SC brjalan... mngkin bg dorg jenaka n modal utk buat org gelak or myb trademark yg dorg letak utk SC. nk cr spe SC, tgk budak yg gemok, psti jmpe. tp SC yg jd bahan gelak n ejekan nie, sakit sgt hati... sedih pn ade.

dlu masa blik kg, msti dorg akn tegur, wahhh gemok ko ye.. soalan 2 jgk yg ditanya brulang2 kali stiap balik kg. seigt SC, sejak SC jd ank dara, mmg SC dh tmbam pon... xpenah plak kurus wlu sx pn... tp i2 jgk modal dorg bile nk tgur SC. nk dilawan kang, kate kurang ajar plak sbb sumenye lbih tua dr SC... so senyum jela... dlm hati, brbakul marah n sakit hati... smpai satu tahap, mcm xnk je blik kg belah sane.. letih nk layan sedih ngn sakit hati bile digelar mcm 2... n ade jgk budak2 yg suke2 pnggil SC kakak tembam sdgkn SC dh bgtau nama SC kt dia...

dlu zman f6 pn rase jgk.. mse 2 SC upper 6.. ade sorg budak prmpuan nie, budak f3, dia slalu je permainkan saiz badan SC. kdg2 2 depan org ramai dia malukan SC. n ade 1 prog nie klu xsilap lwatan ke kolej tp xigt kolej mane, ktorg join sx, masa 2 mknan byk lg x abis, dia ngn slamber je kate, "ala akk mkn la sume mknn 2. tangki akak kn besar boleh muat sume mknn 2" masa 2 jgk ade kwn baik SC nie, nme dia ELYA, dia sound budak 2 n kate " wei ko jgn nk kurang ajar ye.." n ade la bbrape prkataan lg yg Elya ckp kt dia. masa 2 SC diam je...  itu la kmuncak kmrhan SC kt budak f3 tu. bile dpt pluang jlan seiring ngn dia, SC trus sound dia, "dik nk gurau 2 boleh, tp agak2 ye.. beza umur kite 4 tahun tau.." budak 2 trus senyap n lpas 2, trus dia dh xbuat main saiz badan SC lg...

wk2 f6, SC ade pergi parlimen. besa la lawatan smbil blajar n nk tgk prjalanan parlimen dewan rakyat n dewan ngara brsidang mcm mne. ckg plak ade sdiakn mknn utk sume plajar n ktorg mkn la dlm bas je. ble SC dh siap mkn ngn kwn2 SC kt blakang, SC nk g la buang bungkusan mknn 2 kt dpn sbbnye tong sampah kt depan. ttbe sorg kwn lelaki SC nie tanye, "ehh ko dh abis mkn ke? 2 ade byk lg nasi lebih 2. g la ambik lg. ko kn makan banyak." SC diam je bila dia ckp mcm 2 kt SC dpn kwn2 laen. ttbe ade sorg kwn baik SC iaitu AINI bgun utk buang smpah tp dia smpat brhenti kt budak llaki 2 n sound dia ngn tegas, "wei mulut ko nie kurang ajar kn..!" SC yg trdgr ckp dia rasa trharu sgt sbb dia back up SC masa 2...

terima kasih ye AINI n ELYA... spnjang ingatan aku dlm berkawan, korg brdua jela yg penah back up aku masa aku kne hina psl saiz XXL aku nie.. aku akn igt smpai bila2... syg korg sgt2...!!
*
*
*
budak XXL masa f6.. kt dpn parlimen nie.. huhu
*
*
*
budak XXL wif Elya... gmbr nie diambil mse reunion tp xigt thun bpe.. 
*
*
*
budak XXL wif Aini. masa reunion yg same jgk...
*
*
*

baru2 nie pn ade sorg rakan perli SC kt kdai mmak, dia kate, " klu motor ko boleh brcakap, msti dia mnjerit mntak ampun sbb trlebih muatan kn.." smbil gelak besar.. mmg la dia gurau... tp.... tau la badan SC nie XXL...

petikan novel 2,
"aku juga manusia biasa yang punya perasaan. aku ingin dihormati, ingin disayangi. sayang? siapa tidak mahu disayangi dan juga dicintai? aku juga punya perasaan itu. sedarkah kalian, aku juga manusia biasa... menjadi seseorang seperti aku, membuatkan aku terlalu takut untuk mencintai. cinta itu tidaklah menyiksakan, namun mencntai tanpa mengharapkan sebuah balasan, mmg sgt menyakitkan. tapi apa dayaku, aku mmg tidak mampu untuk mencambahkan harapan kpd sebuah cinta. aku sedar aku tidak layak utk memiliki sebuah cinta drpd mana2 llaki"

kata2 dlm petikan novel 2 tu mrupakan kata hati SC slama nie... mmg sbijik same cume pnyampaian ayat yg brbeza... bile SC tgk balik diari SC yg lame, mmg SC pn pnah luahkn ape yg petikan nie kate. hurmmm mngkin sume gadis2 yg brsaiz mcm SC nie pn akn kate bnde yg sme jgk... smpaikn kwn2 kt uum dlu marah kt SC sbb SC pnye self esteem sgt rndah... bkn ape, xmo sakit... kwn2 kt cni pn sme jgk... penah 1 ktika dlu, ble SC kte xde org nk kt SC, kwn SC g cubit SC. xpsl2 pp SC kne cubit.. huhuhuhu
*
*
*
budak XXL tahun 2011. gmbr kt dpn dewan MAS UUM.
*
*
*
budak XXL tAhun 2013. brgbr slpas mnjalankn t.jwb sbgai rakyat Malaysia.. 
(first time nie... hihihi)
*
*
*
quote yg SC slalu pegang adalah: (dr petikan movie puteri impian tp diolah smula ngn versi SC)
jangan terbang terlalu tinggi, klu jatuh nnt aku akn cedera parah... sbb 2 la SC x letakkn impian yg tinggi bila melibatkn soal cinta or alam berumahtangga. cume sbgai fitrah seorg manusia n prmpuan, kdg2 2 SC ade jgk terbang tinggi, tp bila tersedar akn realiti, SC cube kwl balik n bwk diri SC utk terus berada di atas bumi shaja... sedih mmg sedih... tp SC takut utk "terbang tinggi"

Persoalannya di sini, wujudkah lelaki seperti HADIF HARITH kt muka bumi Malaysia nie? seorg llaki yg tampan dam mempunyai kerjaya yg bagus tetapi hanya menyintai wanita XXL seperti NUR ADEEBA ADDIN. wujudkah????

11 comments:

  1. salam kak ape yg penting kita ikhlas dlm menjalani rintangan hidup
    redha sangat panting anyway good luck and please be a happy person....

    regards
    SNAZ1995

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam SNAZ1995...
      btw, thankz ye dik...
      now im trying 2 be a happy person i n know i can do it..!!
      heeheh...
      klu nk ikutkn, ape yg akk alami nie xde la seteruk org2 lain yg kt luar sane 2 kn...
      so slagi brnafas, kite kne la sntiasa bersyukur...
      tag line baru: "KEBAHAGIAAN ADALAH HAK MILIK SETIAP INSAN" =>

      Delete
  2. Terharu baca kisah sis. Sy abadikan novel Cinta Bersaiz XXL itu dr pengalaman2 diri sendiri juga utk tatapan umum dan supaya org boleh faham prasaan saiz XXL. InsyaAllah sis, jodoh itu kan ketentuan Allah, walaupun mgkin agak payah nk jmpa yg perfect macam hadif harith kan? heeh.

    tapi InsyaAllah akan ada jua yg boleh trima org mcm kita seadanya. Saya percaya pada hal itu dan hrp sis juga. ^_^

    Jika sis rasa sedih bila dikata mcm2, mengadulah pada Allah kerana Dia Maha Mendengar. Sy hrp sis tabah kerana memiliki saiz ini sebenarnya juga adalah ujian dari Allah sbb Dia sayangkan kita. cuba bayang brapa byk pahala kita dapat bila org ejek kita? kih3. be positive ya dear! <3

    Penuh rasa Cinta,
    Aliesha Kirana

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankz ea Aliesha Kirana sbb sudi jengah blog sy...
      trima kasih jgk ats nsihat sis kt sy...
      trharu sgt... huhuhuhu
      sy jgk hrpkn org2 kt luar 2 fhm prasaan org2 mcm sy nie... sb 2 sy gmbira sgt bila ade insan mcm sis yg sudi brkongsi prasaan org2 xxl dlm novel... n novel sis 2 btl2 dekat dgn hati sy... =>
      btw, truskn brkarya ea sis... sy nntkn kmunculan nvel2 trbaru sis kt pasaran... <3 <3

      Delete
  3. Sy pun bersaiz mcm adik, umur dh masuk kategori anak dara tua...sgt sedih. X pernah bercinta @dicintai....mmg teringin. Bila nk usha utk jodoh ramai yg reject sbb XXL...sgt kecewa. Tp pasrah, life must go on. Hanya berdoa semoga Allah swt mpertemukan jodoh yg menerima sy seadanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy fhm prasaan akk 2... sb kte nie same... cume dlm kes sy, sy xpnah lg usya jodoh.. sbbnye sy sedar kkurangan diri n sy takut malu sndiri nnt klu kne reject... huhuhu xpela kak, InsyaAllah Allah sntiasa brsama kita...

      Delete
  4. Sy pun bersaiz mcm adik, umur dh masuk kategori anak dara tua...sgt sedih. X pernah bercinta @dicintai....mmg teringin. Bila nk usha utk jodoh ramai yg reject sbb XXL...sgt kecewa. Tp pasrah, life must go on. Hanya berdoa semoga Allah swt mpertemukan jodoh yg menerima sy seadanya.

    ReplyDelete
  5. Saya juga bersaiz xxl....alhamdulillah ada lelaki yg sudi jadikan saya suri dlm hatinya....orgnya walaupun x kacak mc hadif tp dulu tiap kali dating mmg org pandang serong je......alhamdulillah.....dah 10 thn kai kawin....ada sepasang cahayamata......bg anda yg sama saiz mcm saya bersabarlah....ada jodoh anda diluar sana...in sha allah....byk berdoa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankz sis sbb sudi singgah blog sy n share pengalaman sis kt sini... sy tahu stiap org xkn ade prjlnan hidup yg sama... n rezeki stiap org pn berbeza... cuma mcm sy kate kt atas 2, sy xnk letakkn harapan yg tnggi.. tkut sakit nnt... tp wlu cmne pn, doa tetap sy pohonkn pd Allah yg maha mngetahui akn stiap yg trjd pd hambaNya...
      btw, thankz sx lg sbb sudi jengah blog nie... =>

      Delete
  6. Assalamualaikum dik.. Akak pon bersaiz xxl.. Dulu n kini... Alhamdulillah dh bertemu seorg' hadif harith' dlm hidup akak...walo x seperfect hero dlm novel aliesha kierana tp dia sempurna di mata akak... Yakin setiap dr kita Allah cipta jodoh masing2... Minta pd Allah... Yakin Alllah akan tunaikan hajat kita... Insha allah niat baik yg kita hajati Allah akan tunaikan... Yg penting kita bersangka baik dgn Allah.. Jaga diri.. Jaga kesihatan.. Semoga adik sentiasa dlm lindungan Allah..
    -dina-

    ReplyDelete
  7. waalaikumsalam kak... trima kasih sbb sudi view blog sy... sonok rasenye ble dpt feeback positive dr rmai org yg sesaiz ngn sy nie... trima kasih atas ingatan akk 2 ea... Insyaallah sy akn jage diri sy n slalu doa kt Allah.. n smoga kak dina sntiasa brbahagia dsmping insan trsayang n mndpt rahmat dr Allah... amin... =>

    ReplyDelete