Tuesday, May 31, 2011

SI PENIPU PLUS PENCURI... JAUHKN la AKU DARI BRPERANGAI MCM MANUSIA 2... AMIN...

assalamualaikum...
hmmm wlupn aku baru jew post n3 baru, (bg aku baru r..) aku nk jgk post n3 laen lg...
aku nk cite psl smlm... hmmm ape yg aku buat smlm ea??
hmmm smlm aku balik kg... dh 5 bulan aku x balik...
tp aku bkn nk cite nape aku dh lame x balik...
yg aku nk cite, sebab aku balik smlm...

aku balik sbb ikut mak ngn apiz.. trpaksa ikut sbb apiz xmo balik klu aku x balik...
ktorg balik sbb tgk umh yg ktorg bg sewa kt 1 family nie...
pkcik aku cll ari sblmnye n kate umh ktorg 2 pntunya trbukak n dh xde org...
dorg dh lari dr umh 2...

bila ktorg bukak jew pntu umh 2, Ya Allah.... bersepah gile...
ngn sampah brterabur... pampers ank dia lg...
busuk xtau nk ckp r... siap ade ikan mati lg....
dinding rumah rupa belacan...
n yg plg sakit hati, mentol umh sume dia curi... kipas siling plak dh rosak...
sakit btl aku tgk keadaan umh 2... aku xtau r dorg nie masusia ke musang...
dh r pintu dpn pn dh rabak...
akupn x phm dorg nie... dorg mkn ke pntu 2?? grrr....

n ade lg 1 yg mmeranjatkn ktorg, adik aku trjmpe kt depan pntu 1 uncang wrna merah...
bila dibukak uncang 2, ade 1 benda bntuk mcm gigi binatang...
n ktorg mmg rasa 2 gigi binatang pn... agaknye r kn...
besar jgk r gigi 2... lebih kurang sama bsar ibu jari aku...
ntah ape bnda ntah...
tp adik aku xambik pn bnde 2... sbb x brani... huhu
tnggu abah balik jew nnti n bia dia buang...

*
*
*
hmmm nie r keadaan pintu yg parah 2...
mmg kena ganti baru r nmpaknye... adoiii...
DUIT lg 2...
*
*
*
haaa nie plak keadaan kt depan umh...
ape dia igt ktorg nk ke brg2 dia 2??
aku nk sentuh pn x lalu...
masa mengemas 2 aku siap pakai plastik lg kt tgn... geli wei... eeeeeee....
*
*
*
nie keadaan kt dlm umh...
kt dapur n belakang umh lg parah.. tp aku xtangkap gambr sbb geli nk tgk...
bilik kt atas pn aku x tgk...
adik aku smbil menyapu dia kate, ape org nie x penah menyapu rumah kew???
habuk berkilo2...
*
*
*
hmmm nie r bnde mcm gigi binatang yg aku cite 2...
smpai skrng aku masih xtau n xpsti ape bnde ni...
ahhh bia r... mls nk pk...
*
*
*

hmmm mak aku kate org yg sewa umh aku nie namanye ZAHAR...
dia nie mmg selalu menipu... dh r x keje...
tp sbb kesian, ktorg bg jgk r duduk kt umh 2...
aku pn x penah kenal sape si mangkuk hayun nie...
si ZAHAR nie mak aku cite penah tipu mak aku kate xdpt bayar duit sewa rumah sbb mak mentua meninggal..
bila mak aku dgr mcm 2, mak aku kate xpe la... psl kematian kn...
n next month, mak aku tepon bini dia tanye psl umh n ucap r takziah sx..
then bini dia kate, mak dia sihat jew... idop jew lg...
hmmm nmpak sgt nk menipu tp BODOH... 

dorg nie lari mlm sbb sewa umh dh trtunggak 3 bulan...
lgpn si ZAHAR nie mmg x bkerja... bini dia lawa tp kesian dpt laki pemalas mcm 2...
yg psl sewa rumh 2 aku x kesah lg... yg aku geram 2 psl dia biarkn pintu umh trbukak n curi semua mentol lampu... miskin sgt ke smpai mentol pn nk curi...???
seigt aku, masa mak aku bg sewa dulu, pintu ok lg... dinding umh pn wrna putih lg... n yg plg pnting mentol sume cukup... kipas plak komfem2 r x rosak kn...
skrng nie sume dh ranap...

btw, pd si ZAHAR yg aku xtau dh melingkup ke mana skrng nie, trima kasih r sbb buat umh ktorg mcm 2...
ade rezeki, ko plak bleh rase mcm mane sakitnye ati bila org jahanamkan brg ko...
bkn aku xdgr yg ko lari 2 pn byk tnggl kn hutang... tp 2 urusan ko...
aku bkn nk doakn yg buruk2 kt ko, tp zaman skrng nie sumanye cash....
ko buat kt org, x mustahil 1 day ko kne balik...
lgpn x selamat idup nie klu lari dr utang..
hidup disumpah dek org jew buat ape kn...

hmmm Ya Allah.... mintak2 aku ngn kuarga serta keturunan aku dijauhkn r dr brperangai mcm nie...
nie pn peringatan utk dr aku jgk la agr x buat org mcm 2... 
hmm mintak dijauhkan la... Amin....

4 comments:

  1. Things happen for reasons. Bawa bersabar.

    ReplyDelete
  2. eee..dahsyatnyer kak eja...ada rupanyer orang mcm tue..bersabor jelah ek...

    ReplyDelete
  3. hmm 2 r psl dik oiii...
    sakit hati x ilang lg nie... huhu

    ReplyDelete

Daisypath Friendship tickers