Monday, May 16, 2011

EJA TERINGIN NK JADI............... JD APE YE???



assalamualaikum...
eja dtg lg... stelah sekian lama menyepi... ade xam r...
nie pn x abis lg sbnrnye... tp curi2 masa yg ada...


eja tgh duk2 nie... then ttbe rase nk kongsi keinginan eja...
byk yg eja inginkan... jgn gelak ea kwn2...


hmmmm kdg2 2, eja rase eja teringin sgt nk jd ULTRAMAN....
dia kuat kn kwn2... dia akn tentang jew raksasa yg myerang bumi...
dia x penah putus asa utk selamatkn bumi...
dia pn jenis humble... dia xmo org tau sape dia sbnrnye...
bagus kn ultraman nie...
hati dia cekal... dia tabah... sbb 2 eja teingin sgt nk jd ultraman...
*
*
*
nie ultraman 3






tp kdg2 2 pula, eja teringin nk jd DORAEMON... 
eja sgt suke ngn doraemon... dia nie xpernah berkira nk tlg nobita... 
hati dia baik... wlupn dia cuma robot kucing, tp hati dia mulia...
wlupn kdg2 2 nobita buat nakal kt dia, tp bila nobita susah, dia sentiasa ada...
dia nakal, tp dia baik... dia selalu jaga kebajikan kwn2 n penuhi khndak kwn2...
baik kn doraemon nie... nk sgt jd mcm doraemon...
*
*
*






selain drpd 2, eja pn teringin nk jd DITEKTIF Q...
eja bkn tringn nk jd ditektif, tp teringin nk jd mcm Q...
dia nie kelang kabut orgnye... ade je telatah dia yg buat kwn2 geram... 
tp, bila ade msalah, dia x cepat melatah... dia akn fikir baik2 utk selesaikan mslah 2...
diapn x mudah putus asa... dia akan cuba sedaya upaya selesaikan msalah dia 2...
lg 1, dia syg sgt2 kt kwn2 dia... wlupn org lain pikir kwn dia jahat, dia tetap percaya kt kwn dia...
hmmm bagus btl perangai Q nie kn kwn2... suke sgt kt dia...
bkn takat suke je, eja nk jd mcm dia jgk... bleh x?? hmmm
*
*
*






hmmm bkn dorg jew tau yg eja teringin nk jd...
kdg2 2, eja pn teringin nk jd mcm GOKU...
korg sume knl x goku?? ala... msti knl kn...
goku nie pemaaf orgnye... wlupn org 2 cuba nk bunuh dia, dia tetap maafkn org 2...
dia percaya 1 hari nnt org 2 msti jd baik jgk...
goku nie kuat... kuat sgt... tp hati dia lembut... dia pemaaf... 
goku bkn saje kuat dr segi jasmani, tp jgk rohani... 
bagus goku nie kn?? kn bagus klu eja dpt jd mcm dia...
*
*
*








haaaa..... bkn 2 je, aku pn nk jd SINCHAN jgk tau...
hmmm kwn2 jgn trkejut ea...
sinchan nie mmg nakal, kdg2 2 smpai mnyakitkn hati... gatal plak 2...
tp sy bkn nk jd mcm 2... sy nk jd sinchan sbb dia nie happy go lucky...
hidup dia sentiasa je ceria... xpenah sedih... eja xpenah tgk pn sinchan nangis...
dia sntiasa je cool...
wlpn dia kne marah ngn mama ngn papa, kdg2 2 kene luku ngn mama dia, tp dia tetap happy...
best kn jd sinchan nie... mcm xde msalah dlm hidup... 
*
*
*






hmmmm mungkin kwn2 akn kate eja nie duduk kt alam fantasi kn??
ye la... eja asyik cite psl watak2 anime jew dr td...
tp, klu korg knl eja, msti korg phm ape yg cube eja smpaikn...


hmmm xtau la nape dada eja nie mcm sakit je..
mcm ade batu himpit...
mata eja nie pn dh masuk habuk dh... pedih je rase...
k la... nk out dlu...
assalamualaikum....

2 comments:

  1. k.eja...ain pun teringin sngat nk jdi spongebob n doraemon...dia seorang yg baik, ceria jer slalu dan slalu tolong kawan2 dia..tyme kwan2 dia sedih mesti adew jer yg dia bt tok gembirakan hati kita..nk jugak jadik cm ultraman..dia kuat..tpi mlangnya ain x cm2..ain selalu jer lemah ngn perasaan sendiri...hope event tu hanyalah animasi tpi animasi 2 adalah moto yg terbaik tuk ain...

    ReplyDelete
  2. hmmm 2 la kn ain...
    akk pn tringin sgt nk jd mcm dorg...
    wlupn diorg 2 cume ade dlm dunia khayalan jew, tp byk pengajaran yg dorg bleh bg kt kite...
    sbb 2 r ble org kate akk mcm budak2 sbb tgk katun, akk x kisah... yg pnting kite happy...

    ReplyDelete