Friday, March 11, 2011

RIMAS... RIMAS... & RIMAS.... HUH..!!

hmmm kadangkala aku rimas ngn kehidupan nie...
mksud aku, bkn hidup aku, tp undang2 yg dtetapkn oleh manusia...
bkn legal law, tp undang2 manusia yg pd aku kdgkala berat sebelah...

*
*
*
hmmm srabut sngguh nmpaknye nie... huhuhuhu
*
*
*
*

cthnye, ko bleh buat aku, tp aku xleh buat ko...
aku pntang utk ini tp bkn pantang bg ko...
ko bukak aib org, tp sbnrnye ko nk tutup aib ko sndr...
org yg brsalah trus dtindas sbgai pesalah tnpa beri peluang kpd dia btulkn ksalahan...
org yg diam trus ditindas tnpa rasa kasihan...
aku kne ikut rentak ko, tp ko plak xbrusaha fhami ape rentak yg aku "lagukn..."
n yg plg pnting, smakin ramai pakar psikologi yg "pandai" membaca isi hati org 2 tanpa perlu menanya kebenaran yg ada dlm hati mrk... 

*
*
*
*
huhuhu otak pusing btl nie... ekekeke
*
*
*
*


haa.... nie r antara UNDANG2 yg dh dtetapkn oleh segelintir manusia masa kini...
bkn secara brtulis, ttpi dh di install kdlm otak masing2 sbgai rujukan dlm kehidupan...
aku tringat kata2 sorg pnceramah mase aku ambik KURSUS ASAS FESILITATOR  nie...

"MANUSIA MMG SUKA MENYEMPURNAKAN...."



masih trus prpikir tntg kerimasan yg mlanda hatiku... smpai gini jdnye...
hehehehe..

6 comments:

  1. itulah adat manusia ja..suke mnghukum sesama sendiri padahal kite x berkuasa utk mnghukum sape2...biarkn mereka, yg pnting kite sme2 berdoa supya kite bukn manusia yg mcm 2..

    ReplyDelete
  2. mmg manusia suka menyempurnakan tp manusia selalu lupa yg x da sorg pown yg diciptakan sempurna

    ReplyDelete
  3. emasantoss: 2la psl ema... skrng nie dh rmai sgt yg nk jd hakim... akupn arap sgt aku xjd dr jenis org yg mcm 2... insyaallah...

    ReplyDelete
  4. zai: org mcm nie zai, dorg mngkin lupe yg dorg nie xsmpurna... sbb 2 r dorg slalu mngharapkan ksempurnaan drpd org laen tnpa melihat dr sndr ddlm cermin...

    ReplyDelete
  5. aku rase kt kena bg cermin la kat die..biar die taw sket mcm mane rupe diri die...wat pew nak tgk kat org...cermin dr kt dulu la hehehe

    ReplyDelete
  6. itulah adat kehidupan k.comel...orang yang miskin,akn semkin miskin...rang yng kaya akn smnkin kaya....

    ReplyDelete

Daisypath Friendship tickers